۱۳۸۹ اسفند ۱۳, جمعه

پیشنهاد برای برگزاری بهتر اعتاراضات در اصفهان

با درود
ضمن سلام و خسته نباشید خدمت همشهریان عزیز و با تشکر از حضور پر رنگ ایشان در نظاهرات اعتراضی اخیر در شهر اصفهان
لازم می دانیم نکاتی را برای هرچه بهتر برگزار شدن راه پیمایی های سه شنبه های اعتراضی و احیانا اعتراضاتی که در آینده تا رسیدن به هدف اصلی جنبش سبز که همانا زیستن در سرزمینی آزاد و دموکرات است را یاد آور شویم
1- مکان اعتراضات
به نظر ما که جمعی از همراهان شما در تظاهرات اعتراضی هستیم ؛ مکان مورد استفاده فعلی ( میدان انقلاب) به دلایل زیر مناسب نمی باشد :
اول اینکه : قرار گاه سیدالشهدا سپاه پاسداران در چند ده متری میدان انقلاب به عنوان مکانی برای ساماندهی نیروهای سرکوبگر و همچنین انتقال بازداشت شدگان مورد استفاده قرار می گیرد .
دوم : پارکینگ سینما آفریقا مکانی مناسب برای مستقر کردن ماشین ها و موتور های پلیس ضد شورش بوده و این امکان را فراهم می کند که هنگام نیاز در حداقل زمان وارد عمل شده و اجتماعات را پراکنده نمایند .
سوم : عدم وجود کوچه های فرعی و همچنین محدود کردن ورودی سی و سه پل ؛ تجمع کنندگان در حالت سرگردان در این سو و آن سوی میدان انقلاب نگه میدارد و این باعث سرخوردگی و عدم کارایی حضور مردم میگردد .
چهارم : وجود رودخانه زاینده رود باعث می شود که همه افراد در هنگام تجمع به سمت ورودی پل هدایت شوند و با استقرار نیروها در این مکان ؛ تجمعات تحت کنترل در آید .
با بررسی انجام شده توسط ما مسیر زیر به دلایلی که ذکر خواهد شد مکان مناسب تری برای تجمعات است :
دروازه شیراز از شمال تا چهار راه شریعتی از شرق تا چهار راه شیخ صدوق و از غرب تا درب ورودی دانشگاه اصفهان

اولا : دروازه شیراز به خاطر اینکه ورودی شهر محسوب میشود در صورت ایجاد تجمع دچار ترافیک سنگین میگردد و این سرعت عمل نیروهای سرکوبگر را به حداقل میرساند
دوم : روبروی دانشگاه قرار دارد و امکان پیوستن دانشجو ها را به تجمعات فراهم می کند
سوم : امکان ساماندهی نیروهای موتور سوار و ماشین های ضد شورش از بین خواهد رفت
چهارم : به خاطر وجود فرعی های فراوان در اطراف امکان مانور را زیاد تر کرده و نیروهای سرکوبگر را دچار سر درگمی خواهد کرد .
2- پراکندگی اعتراضات :
به نظر ما اعتراضات نباید در شهر اصفهان متمرکز گردد و لازم است در شهر ها و شهرک های بزرگ اطراف اصفهان نیز که دارای پتانسل فراوانی برای اعتراضات هستند نیز توسط کمیته هایی از افراد همان محل در اینترنت ساماندهی و اعلام گردد تا با استفاده از پراکندگی تظاهرات قدرت سرکوب کاهش پیدا کنند ؛ نتیجتا لازم است شهر هایی مانند : نجف آباد ؛ شاهین شهر ؛ کاشان ؛ نایین ؛ شهرضا ؛ زرین شهر ؛ فولاد شهر ؛ سپاهان شهر ؛ بهارستان ؛ مبارکه ؛ خمینی شهر ؛ قهدریجان و ....
منتظر اعلام موجودیت گروه های زیر هستیم

*****
خواهشمندیم با نظرات خود ما را در این راه راهنمایی کنید ؛ آماده شنیدن نقد های شما هستیم .

حامیان جنبش راه سبز ایران – استان اصفهان

۳ نظر:

  1. دروازه شیراز به علت خروجی هاش مناسبه ولی یه نگاهی به ماهیت دروازه شیراز بندازین، تجمع کجا قراره انجام شه؟ تو گودال مترو؟
    درباره دروازه تهرون فکر کنید. هم میدون بزرگی داره هم خروجی ها و در روهای فراوون هم دسترسی بچه های کاوه و شاهین شهر و نجف آباد و ... آسونترههم این طرفی ها (سپاهان شهر و بهارستان و ...) با اتوبان خرازی سریع می رسن هم به علت ترافیکش موتور و ماشین های گارد به زحمت می افتن. هم سرویس چند دانشگاه مختلف اونجاس.

    پاسخحذف
  2. دروازه تهران به دلايلي كه دوست عزيزمون هم گفتند از دروازه شيراز بهتره...ولي به نظر نميرسه امكان تغيير مكان تظاهرات در اين زمان اندك وجود داشته باشه..
    ولي من يه پيشنهاد دارم : از ساعت 3 تا 5 ميريم دروازه تهرون و اگه خبري شد كه هيچ وگرنه به همون برنامه ي ساعت 5 ميدان انقلاب ميپيونديم...
    هرچند اين كار يه اطلاع رساني گسترده رو ميطلبه و به نظر من اين كار در مدت كوتاه غير ممكنه....ولي اگر دوستان بر اين نظر اجماع دارن،ما هم اطلاع رساني خواهيم كرد.
    هرچند پيشنهادي كه من دادم،ميتونه داراي مشكل باشه.
    لطفا سريع اعلام نظر كنيد...وقت اندك است.

    پاسخحذف
  3. برای شهر های اطراف اصفهان مثل شاهین شهر و نجف آباد افرادی در حال تدارک برنامه های مجزا هستند و خواهش میکنم ذهن خودمون را متمرکز کنیم روی شهر اصفهان
    من مشکل دروازه شیراز را قبول کردم ولی رسیدن به دروازه تهران از این طرف آب وقتی قراره تظاهرات انجام بشه مشکل میشه چون خیابان شاپور قفل میشه
    و امکان پیاده آمدن هم نیست لطفا بیشتر فکر کنید و به دوستان دیگه اطلاع بدیم تا نظرات خود را بدند
    شهر های اطراف اصفهان چند تاییش مکان برای اعتراض اعلام کردند و بقیه هم درحال برنامه ریزی هستیم
    البته ما شتابزدگی را کنار میگذاریم تا نتیجه مطلوب گرفته بشه
    با سپاس

    پاسخحذف